Varför Australien inte hände

                        Saxat ifrån en av mina instagram
 
"Alltså jag orkar inte med folks konstanta förlöjligande över det faktum att jag släppte allt; tog mitt pick och pack till andra sidan jorden - men kom tillbaks efter 10 dagar. Ja jag gav upp. Jag gav upp. Men jag gav upp av en anledning. Jag må vara impulsiv (vilket för övrigt är allmänt känt) men jag är inte så dum som folk får mig att framstå. Ett års planerande är inte impuls. Att trycka ifrån sig verkligheten är inte impuls. Att jaga en sen länge existerande dröm är inte impuls. Att gå från 0 till 30.000 på kontot är inte impuls. Att bli ikappsprungen av verkligheten lite för sent för mitt eget bästa är inte impuls. Under åren har allt jag gjort - bra som dåligt - blivit förknippat med att jag är impulsiv, alltså till den grad att det har blivit en ursäkt för allt. Jag har accepterat det, alltså accepterat det faktum att allt folk ser är en fet jävla impuls som antingen går åt helvete eller åt andra hållet. Varför ? För att jag har slutat bry mig. Inte nödvändigtvis om mig själv eller om den bakomliggande anedningen, utan det jag har slutat bry mig om är folks otroliga trångsynthet och förvrängda verklighetsuppfattning. Det här att dra slutsatser utifrån - ingenting. Att tro sig veta och ge sig själv rätten till att tillrättavisa utan varken minsta vetskap eller kunskap. Jag må vara myndig och ha möjligheten att göra precis vad jag vill, vilke vidare betyder att jag har möjligheten att bestämma själv över vad jag delar med mig av. Och jag väljer att inte dela med mig, men för den sakens skull betyder det inte att det är acceptabelt för någon att måla upp en historia pch vidare dela sina fördomar och sorgliga insikt för (eller ja, snarare brist på) förståelse, med mig. Jag vill inte höra. Jag vill inte höra hur någon ser på hur jag har hanterat det; jag vill inte höra att jag borde ha tagit tag i livet tidigare; jag vill inte höra att jag har gjort ingenting alldeles för länge - och vidare vill jag heller inte höra att du inte förstår varför det har tagit så hårt på mig. För det gör du inte. Och jag vill ha det så."
 
Det gör mig så otroligt illa till mods att det enda folk ser som en acceptabel ursäkt för gud vet vad, är deras egen bild av verkligheten. Det faktum att en bredare förståelse för andra människors val inte exiterar. Och jag har tröttnat på det. Jag har tröttnat på at konstant få höra att det jag gjorde var totalt bortkastat och oförståerligt; att jag inte tänkte klart och lekte med verkligheten. 
Det finns alltid en historia. Det finns alltid en anledning. För min del är det helt okej att inte dela just min syn på verkligheten eller hur jag bör agera - jag accepterar det - men det ger inte någon rätten till att tillrättavisa mig på något sätt. Och vidare förstår jag också att om man inte vet storyn så kan man inte ta hänsyn till den, men vetskapen att det finns en borde vara tillräckligt. 
Från och med kommande punkt vill jag tro att varenda en av er som tagit del av det här kastar bort era "blind folders" och ser på verkligheten med öppna armar och lite mer förståelse. 


Kommentarer
Postat av: Josefine Anerland

De som tror sig ha rätten att kommentera ditt liv och dina val har inget i ditt liv att göra. De som tror att dem har rätten att säga vad du gör rätt och fel har inte heller något i ditt liv att göra. Och framförallt de personer som tror att de har rätten att kommentera och tycka till om dig när de uppenbarligen inte har någon bakgrundsinformation, dessa personer kan dra åt helvete för dessa individer har ingen rätt att yttra sig kring dig eller dina val och har ännu mindre rätt att dömma dig utifrån val som du gör eller inte gör. Kasta dem, tryck ner dem långt i soptunnan och knyt ihop påsen. Elda gärna upp den också. Ingen annan än du har rätten att kommentera det du gör. Ingen annan än du har rättigheten att säga vad du gör rätt och fel, och framförallt inte personer som inte ens kan resonera kring VARFÖR du gör vissa val eller har förståelse för att det finns underliggande orsaker.

Mänskligheten är skrämmande och vissa personer beteende likaså. Vi bibehåller rätten att rannsaka ut de vi vill ha kvar i våra liv och det utnyttjar vi i denna situation för att bli av med så inkompetenta idioter, på så sätt slipper vi deras nonsens.

Du är bäst, och kommer alltid vara. Min bästaste.

2015-10-18 @ 18:18:47
URL: http://josefineanerland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: