Australien i all ära

Things are about to get real.
Idag fick jag ett sånt där roligt mejl, ett sånt där som känns så himla rätt.
Australien för mig är östkusten, jag har knappt ägnat en tanke åt övriga kontinenten. Melbourne, Sydney, the Gold Coast. barriärevet, Byron Bay and the list goes on. Vad som då är ganska förutsägbart är ju då att det är östkusten jag har varit inställd på, jag har mer eller mindre viftat bort övriga landet.  För några dagar sedan accepterade jag att det finns så mycket mer att se än enbart östkusten, och att det kanske till och med är värt att ge de andra 9/10-delarna en chans. Så mycket riktigt så ändrade jag lite i mina sökkriterier på berörd hemsida, och baam, det där roliga mejlet hade färdats till min inkorg ifrån Perth. 
Jag har någonstans kommit till insikt med att familjen är så mycket viktigare än staden. (Till viss del, jag tänker inte gå så långt att jag blir officiell outback:are och kan peta på Uluru på morgonpromenaden.) Australien är ett stort land, okej - gigantisk världsdel, men med det sagt betyder det inte att det är omöjligt att flyga tvärs över öknen. BIlligt är det också. (Well..)
'
Iallafall så är det inte omöjligt att jag hamnar i Perth. Med handen på hjärtat så kan jag inte ett jota om den staden, mer än att det ska vara vackraste stället på jorden. Där emot kan jag allt om Melbourne; från gator till cheerleadinggym. Ja, sån kunskap är faktiskt också viktig. 
Blir det Perth så blir det väldigt snart, mars närmare bestämt. Vilket är helt galet med tanke på att jag i så fall skulle kunna vara tillbaks på svensk mark igen om ett år. TILLBAKA. I Australien får du inte jobba lagligt för en och samma arbetsgivare i mer än sex månader vilket har både för och nackdelar, flest nackdelar i min mening men det är en helt annan historia. 
Det är mycket som pågår i min hjärna nu ska ni veta. Mars är ganska snart och det finns a hell of a lot som måste fixas. Inget är bestämt än - det kan lika gärna bli typ Canberra i Juli (vilket först var planen men det är också en annan historia.) - men möjligheterna finns om vi säger så. 
To be continued....
 
CHEERS PEOPLE
 
 


Kommentarer
Postat av: Just Me ☀

Men Nej du ska inte åka nånstans juh..✔🛂🅿

Svar: Yes I am
wanderland.blogg.se

2014-10-29 @ 01:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: